Omrijden door Nederland is duurder dan de kortste route door België (inclusief tol). Al is nog niet helemaal duidelijk waarom er meer vrachtwagens door de Westerscheldetunnel rijden.

Rijkswaterstaat trekt die conclusie op basis van onderzoek van TNO. België voerde op 1 april 2016 een kilometerheffing in voor vrachtwagens zwaarder dan 3,5 ton. Na de invoering verschenen berichten dat vrachtwagens massaal zouden omrijden door Zuid-Nederland om de Belgische tol te vermijden.

Categorieën: Nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde artikelen

Nieuws

EU akkoord met Duitse tolheffing

Duitsland mag van Brussel definitief doorgaan met de plannen om tol te heffen op personenauto’s. Dat heeft de Europese Commissie woensdag bekendgemaakt, schrijven Duitse media. Daarmee lijkt een einde te komen aan een jarenlange discussie Lees verder…

Nieuws

Vrachtwagens van meer dan 3,5 ton krijgen een On Board Unit (OBU)

Vanaf 1 april 2016 moeten alle vrachtwagens van meer dan 3,5 ton een werkende On Board Unit (OBU) hebben in België. De OBU is enkel vereist als het motorvoertuig een maximum toegelaten massa (MTM) heeft Lees verder…